vrijdag 21 juni 2013

Top 10 lekkerste ijsjes

Met dit warme weer kun je op verschillende manieren proberen af te koelen. Eén manier daarvan is een lekker ijsje eten. Maar wat is nou eigenlijk het lekkerste ijs dat er bestaat? Er zijn zoveel ijsjes te koop! Wat dacht je van Ben & Jerry's, Italiaans ijs, een Calippo, Magnum, een ouderwetse raket, een dubbellikker, een Festini, een Sinassplit of een Solero?  Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, maar ik zal je mijn top 10 lekkerste ijsjes geven. Waarschijnlijk zitten er wel een paar ijsco's tussen die ook tot jouw favoriete ijsjes horen!


1. Calippo

Het Calippo ijsje is er één die al heel wat jaartjes bestaat. Dit ijsje behoort tot mijn favoriete ijs, omdat het lekker is maar ook zeker goed verkoelt. Dit waterijs heeft de vorm van een soort staaf dat van onder naar boven steeds breder wordt. Het zit in een kartonnen verpakking. Wanneer je op de onderkant duwt, komt het ijsje steeds een stukje verder omhoog zodat je hier een hap van kunt nemen. Hoe langer je bezig bent, hoe makkelijker het ijsje te eten is, vind ik. Op het einde hou je een soort slush puppy over. De Calippo is er in de smaken sinaasappel, cola, citroen en aardbei. Mijn favoriete Calippo smaak is sinaasappel. Yummie!

Top 10 lekkerste ijsjes


2. Ben &  Jerry's

Toen Ben & Jerry's net populair was vond ik dat maar overdreven. Het is maar roomijs dacht ik altijd. Totdat ik mijn eerste hapje Ben en Jerry's ijs naar binnen werkte. Wow, maar dat is lekker ijs! Nu snapte ik de hele hype rond dat Ben & Jerry's ijs. Dat ijs is heerlijk! Vooral de smaken die Ben en Jerry's op de markt brengen is hetgeen waarom ze zo bekend zijn geworden. Wat dacht je van Blonde Brownie? Chocolade en vanille roomijs met stukken chocolade en witte chocolade brownie. Of Karamel Sutra met zoete karamel en chocolade ijs. Chunky Monkey is ook een veel verkochte smaak. Dit is namelijk bananen roomijs met heerlijke walnoten en choco banaantjes of wat dacht je van Dough-ble Whammy, Cookie Dough, Chocolate Fudge Brownie, Oh My Apple Pie!, New York Super Fudge Chunk, Peanut Butter Cup, Phish Food, Fairly Nuts, Cow Power, Half Baked, Caramel Chew Chew of Baked Alaska? Zoals je ziet zijn er talloze Ben & Jerry's smaken, maar mijn all time favorite is en blijft toch Strawberry Cheesecake. Dit is aardbeiencheesecake ijs gevuld met stukjes aardbei en havermoutkoekjes. Lekker! Ben & Jerry's ijs is wel luxe ijs, want het is een stuk duurder dan ander roomijs. Maar ja, op zijn tijd moet je jezelf een keer kunnen verwennen, toch!

Top 10 lekkerste ijsjes


3. Cornetto

Het Cornetto ijsje is één van de populairste ijsjes die te koop is. Het bestaat uit een hoorntje  waar in het uiteinde een stukje chocola zit. In de hoorn zit heerlijke vanille roomijs overgoten met chocoladesaus, besprenkeld met stukjes hazelnoot. Tegenwoordig heet dit ijs van Ola, een Cornetto Classico. Want na deze smaak, kwamen er vele nieuwe smaken zoals Cornetto aardbei, Cornetto Enigma Cookie, Cornetto Enigma Popcorn, Cornetto King Cone, Cornetto Enigma Vanille & Chocolade etc. De originele Cornetto's zijn van Ola, al zijn er vele kopieën van andere smaken te koop bij supermarkten. Toch blijft de Cornetto het lekkerste hoorntje dat er is! Mijn favoriete smaak is de Cornetto aardbei. Wat is jouw favoriete smaak?

Top 10 lekkerste ijsjes




4. Magnum

De Magnum is weer een voorbeeld van een populair ijsje dat in vele verschillende smaken te koop is. Dit eerste ijsje van Ola is een dik blok roomijs waar een dikke laag chocolade om heen zit. Dit is de reden waarom het ijsje vooral onder vrouwen populair is, de heerlijke chocolade. Dit lekkere ijs werd een hit waarna Ola met andere smaken kwam, zoals de Magnum White, Magnum Infinity Caramel, Magnum Double Chocolat, Magnum, Temptation Fruit, Magnum Almond, Magnum  Temptation Caramel & Almonds, Magnum Strawberry White, Magnum Gold, Magnum Ghana, Magnum Ecuador, Magnum Caramel & Nuts, Magnum Chocolate & Nuts etc. Er wordt beweerd dat dit populaire ijsje net zoveel calorieën bevat als een pakje boter, maar dit is helemaal niet waar. In het ijsje (classic) zit namelijk 250 calorieën. Dit is ongeveer vergelijkbaar met een gevulde koek of 2 boterhammen met kaas. Volgens sommigen is de Magnum het lekkerste ijsje dat bestaat.

Top 10 lekkerste ijsjes


5. Kleurloze ijslollies

Best raar, maar ik vind deze goedkope ijsjes, als het warm is, superlekker! Het zijn de goedkoopste ijsjes die bestaan, want voor 50 eurocent heb je al een hele zak met een stuk of 10 ijsjes. Bijna elke supermarkt heeft ze wel, maar er is niet echt een merk van volgens mij. Wanneer je de ijsjes koopt moet je ze eerst nog wel zelf invriezen. Het duurt wel een nachtje voordat ze eetbaar zijn. Wij hebben 1 vak in de vriezer altijd helemaal vol liggen van deze waterijsjes. Echte smaken heb je niet volgens mij, maar er zitten wel verschillende kleuren in 1 zak, bijvoorbeeld rood, paars, oranje, bruin en geel. De rode zijn behoorlijk zoet en de paarse hebben een beetje een zoete kersensmaak, de oranje smaakt een klein beetje naar sinaasappel, de gele naar citroen en de bruine naar cola. Paars en rood zjin de favoriete smaken van mij!



6. Festini

Festini ijs is waterijs dat op een stokje zit. Ik vind het lekker ijs, want het verkoelt goed en de fruitsmaak is heerlijk! Je hebt volgens mij 2 smaken, namelijk peer en aardbei. Maar mijn favoriete smaak is toch wel peer. Kinderen zijn gek op dit ijs en het wordt ook vaak als traktatie gebruikt met lekker weer. Tegenwoordig zit er ook vitamine C in dit populair waterijsje.

Top 10 lekkerste ijsjes





7. Dubbellikkers

Wie kent ze niet? De dubbellikkers waterijsjes! Volgens mij heeft iedereen ze weleens op en zijn ze verschrikkelijk populair. Dubbel lik ijsjes zijn waterijsjes die aan elkaar op 2 stokjes zitten. Je hebt verschillende smaken / kleuren zoals paars, geel, groen en oranje. Ik kan me herinneren dat ik vroeger erg veel van deze ijsjes op had en dat mijn favoriete kleur paars was. Deze kleur werd dan ook als eerste opgegeten uit de doos. Breek jij ze meteen al voordat je begint met likken of breek je ze tijdens het eten ervan?

Top 10 lekkerste ijsjes


8. De raket

De raket is het populairste waterijsje dat al vele jaren wordt verkocht. Het is waterijs dat uit 3 kleuren bestaat (rood, oranje en geel) en zit op een stokje. De raket dankt zijn naam aan zijn vorm. Het populaire ijsje heeft namelijk de vorm van een raket.  Het ijsje werd in 1962 voor het eerst op de markt gebracht, al een hele tijd geleden dus! Het raketijsje is van het merk Ola en wordt op vele plaatsen verkocht zoals supermarkten, tankstations, zwembaden, scholen, snoepwinkels etc. De Raket heeft maar 40 calorieën, dus als je aan de lijn bent of op dieet, kun je beter een Raketje pakken dan bijvoorbeeld een Magnum, Cornetto of Ben en Jerry's.

Top 10 lekkerste ijsjes


9. Italiaans ijs

In elke stad of dorp heb je wel een Italiaanse ijssalon zitten met heerlijk schep ijs. Italiaans ijs wordt met de hand gemaakt en bestaat uit water, suiker (of andere zoetstoffen) en soms ook melk, room en eieren. Er zijn heel veel verschillende smaken Italiaans schepijs. Iedereen heeft wel zo zijn of haar favoriete ijssmaak. Zo zijn er bijvoorbeeld de smaken aardbei, abrikoos, bosvruchten, citroen, framboos, appel, mandarijn, mango, meloen, passievrucht, peer, sinaasappel, banaan, chocolade, hazelnoot, kaneel, karamel, kokos, malaga, mokka, pistache, stracciatella, stroopwafel, tiramisu, vanille, walnoot etc. Mijn favoriete smaken zijn pistache, meloen, mandarijn en tiramisu. En die van jou?

Top 10 lekkerste ijsjes


10. Solero

Dit is een lekker zomers ijsje dat op een stokje zit. Binnenin zit roomijs waar een jasje van waterijs omheen zit. In dit Solero ijsje zit heerlijke stukjes fruit. Ik vind dit ijsje een beetje op de Sinassplit lijken, alleen is dit een luxere uitvoering. Het heeft een vollere smaak en je kunt langer doen met een Sinassplit. De Solero is er in de smaken Solero Exotic Explosion en de Solero Mojito.

Top 10 lekkerste ijsjes



Vakantie spulletjes kopen?
Bestel voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je vakantie artikelen de volgende dag al in huis!

Koop bij bol.com




7 opmerkingen:

  1. Dit was mijn top 10 lekkerste ijsjes, maar ik kan me goed voorstellen dat jouw top 10 lekkere ijsjes er heel anders uit ziet. Nu ben ik heel benieuwd wat de favoriete ijsjes van anderen zijn.

    Hou je meer van waterijsjes zoals een Calippo of dubbellikker of bestaat jouw favoriete ijs sowieso uit chocola, zoals een Magnum, Cornetto of sommige Ben & Jerry's smaken?

    Laat hieronder jouw favoriete ijsjes achter! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er gaat niets boven een hoorntje met 3 bollen vers Italiaans ijs. Bij mij in de buurt (Bos en Lommer in Amsterdam) zit bijvoorbeeld "Frank en Lydia's ijssalon", en daar maken ze echt héééérlijk ijs !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben & Jerry's, zeker het lekkerste ijs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben en Jerry ijs is zooooo lekker! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lekkerste ijs van Nederland is Italiaans ijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. populairste ijsje en zeker ook lekker is de raket

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...